• מרי צבי

עבודה מהבית - לא מה שסיפרו לי...

עודכן ב: יול 26

עובדים מהבית או... עובדים מהמשרד ורוצים לעבוד מהבית? בואו נודה על האמת, לעבוד מהבית זה חתיכת אתגר... אני מדברת עם עוד ועוד אנשים שהפורמט של עבודה מהבית נחמד להם אבל...

היתרונות לעבודה מן הבית ברורים...:

  • לא צריך לבזבז זמן בדרכים או בפקקים או בתחבורה הציבורית.

  • בכלל שגרת הבוקר נעימה יותר; לא צריך להשקיע ב'התארגנות בוקר' בלהתלבש ולהתאפר ומה עוד. אפשר לשתות את הקפה והנשנוש בנחת עם עצמך.

  • יש שקט ונעים בסביבה הביתית. אף אחד לא 'עומד לי על הראש'. אפשר לקחת הפסקות כשעולה הצורך ולקום ולצאת ולחזור כשמתאים.

  • אפשר לפעמים להתרכז הרבה יותר טוב להתקדם בקצב האישי.

  • פחות בזבוז זמן על פגישות לא יעילות או אינטראקציה משרדית לא הכרחית.

היתרונות הרי רבים וברורים...

אז למה אבל?

  • אבל יש קושי להיות יעילים ולנהל טוב את הזמן - מה לעשות קודם, כמה שעות באמת להשקיע. זה אולי האתגר הגדול מכולם. (ואציע פתרון בהמשך המאמר!)

  • יש תחושה לפעמים של 'לא נעים' - מול המעסיקים. שאני לא כל הזמן ממש עושה משימות 'של העבודה'. שיש עצירות למשימות כמו 'לעשות כביסה'. ואולי רחמנא ליצלן - שאני עושה הפסקה לשנ"צ:)

  • לא נעים לי מעצמי שאני בבגדי בית כל היום (אולי אפילו פיג'מה!).

  • עוד לא הסתדר לי לגמרי מרחב העבודה הביתי, הכסא לא הכי נוח, המחשב נמוך וכו'.

  • אני לא לבד בבית. זה משפיע על מערכות היחסים הקיימות. זה מפריע לי לפעמים להתרכז בעבודה. חסרות לי אינטראקציות של משרד... אני המון לבד.

  • שיחת הבוקר הקטנה ליד מכונת הקפה... ארוחות הצהריים המשותפות, שיחות המסדרון בהן נפתרות בעיות בקלות. אולי השקט נחמד... זה כבר המון לבד.

  • התקשורת מול קולגות ומנהלים הרבה יותר וירטואלית וזה מורכב. קשה לקרוא בהודעות מה הטונים והכוונה שמאחורי המילים. אין יותר 'שיחות מסדרון'. כל התקשורת הבלתי מילולית, תקשורת של שפת הגוף והמחוות האנושיות שיוצרות קשרים - הכל כמעט הוחלף בהתכתבויות או שיחות וידאו.

  • אני מתפתה בקלות לגלוש בפייסבוק/לקשקש עם חברה/לבהות או לבזבז את הזמן.

  • יש חשש לאבד את הערך שלי בפני המנהלים ואולי אפילו את מקומי בעבודה. 'איך ידעו כמה באמת השקעתי?' / ''מה היו חושבים אם עכשיו היו רואים אותי עושה כביסה...?!' ועוד ועוד... המעבר לפורמט החדש יכול להרגיש כמו מציאות של עבודה חדשה. שאולי לוקח זמן להתרגל אליה ולמצוא דרכים למקסם ולהתייעל בתוכה, ואפילו, וכדאי - להנות!! __________

התחושות הללו ... מה המטען הרגשי שיושב מאחורי כל אחת מהן?

- הרבה יושב על השפעות חיצוניות - אי הוודאות של המשבר הלאומי- גלובלי. והרבה גם נובע מתחושת הערך העצמי שאולי התערערה וביטחון שאבד, הרבה תלוי בעומק ההיכרות עם הזהות הייחודית שלי ועדכון התפיסה של מה נוח ונכון לי ועוד. כל אחד מן הסעיפים מעלה בעיני הוא פתיר ומבקש עבודה פנימית והתארגנות מחדש מצידך.

_______

>> אבל תכלס, מה אפשר לעשות ביום יום מבחינה מעשית?


הצעה פרקטית ראשונה ומשמעותית להתייעלות ממני:

לקחת לידיים שלך את ניהול הזמן.

ברגע שניהול הזמן יהיה בשליטתך (וזה בהחלט אתגר), כשיכלול בתוכו את האיזון העדין הנדרש בין קיום חיי בית בריאים לבין המחויבות והצורך לעבוד - כל ה'מסביב' שקשור במערכות היחסים האישיות ושל העבודה, כל מה שקשור בתחושות הערך העצמי שלך - כל אלו יצטמצמו.


כותבת פה מתוך הצורך שעולה סביבי... אני עצמאית כעת,

לפני כן הייתי בהייטק הרבה שנים בתפקידי ניהול, ניהול פרויקטים טכנולוגיים ועוד.

המעבר לעצמאות אילץ אותי ללמוד לנהל את הזמן של עצמי אחרת ממה שהכרתי, ולהפתעתי, למרות המקצוע שלי כמנהלת פרויקטים - זה היה אתגר ולקח לי זמן!


אז הנה ממני, מעולם ניהול הפרויקטים והייטק וגם מעולם הטיפול הרגשי -

לבנות תכנון זמן שבועי כללי:

  • החלטה על שעות עבודה מוגדרות מבחינתך, כאלו שעומדות בקנה אחד עם המחויבויות של המשרד אבל גם עונות על הצרכים האישיים ומתחשבות בנסיבות של הבית האישי שלך.

  • יצירת רשימת משימות בכל יום. כזו שמכילה בתוכה לא רק את המשימות של 'העבודה' אלא גם המשימות או הצרכים הביתיים שלך (כביסה, ארוחת צהריים, שיחת טלפון וכו').

  • לקחת דף ועט, או עטים בצבעים, אני מאמינה שתכנון ויזאולי נגיש הוא קודם כל כיף ושנית אפקטיבי בביצוע בפועל. (אפשר גם כמובן במחשב , אבל... :)

איך עושים:

1. ארגן לך מסגרת זמני עבודה קבועה וגמישה. זה אומר שעות עבודה ספציפיות שנוחות לך וגם לעבודה. תוך הבנה שהן יכולות להשתנות במידה מסוימת.

2. התבונן במכלול המשימות שלך והגדיר לעצמך מה מבחינתך נחשב "קבוע" - כלומר משימות שקבועות בזמן או בצורה שלהן והן חובה וידועות אולי מראש. אלו יהיו ה'עוגנים' של משימות או פרויקטים או משימות של עבודה שהן קבועות. כמה כאלו יש?

3. אסוף לעצמך את סוגי המשימות שהן 'שוטף' - לא קבועות בתוכן שלהן, לא ידוע במדויק היקפן, אבל זה חלק מסוים מהעבודה. חשוב כמה אחוז מהשבוע או היום הן צריכות.

4. רשום לעצמך את כל סוגי ה'פעילויות' שלא קשורות לעבודה ואתה רוצה או צריך כן לעשות במהלך היום (ארוחת בוקר, ספורט, כביסה - כל מה שלוקח זמן כלשהו) - נקרא להן 'החיים עצמם'.

5. כתוב לך בצורה כללית איך היום מתחלק בתוך מסגרת הזמן. - ראה הצעה מצורפת בתמונה. שים לב, כל התכנון הזה הוא גמיש, מודולרי, פתוח לשינויים. המטרה שלו היא לעזור לך להתנהל . לא להגביל אותך.

כדאי להנות מן הגמישות!!

_________ ואיך אצלך? עם מה מזדהה? מה עובד לך?

>> מה עוד אפשר לחברים שמאותגרים? >> מזמינה אותך להוסיף את הטיפים והתובנות שלך! אפשר פה מתחת בתגובות (אפשרי גם אנונימית) - אשמח לעדכן את המאמר ולהוסיף לו עצות נוספות.

יש לי עוד המון עצות, מבטיחה לקבץ אותם לפוסט המשך :)

מרי.





אם כבר הגעת עד כאן... אני שמחה להציע לך חבילת תמיכה אונליין -

מותאמת למציאות הנוכחית שלנו.

- המחיר נגיש במיוחד לתקופה זו. - מספר המקומות מוגבל בהחלט. 🔻 לתיאום שיחת התאמה ללא עלות- ופרטים נוספים 🔻



פה מתחת - תגובות ושאר ירקות. אשמח לקרוא אותך!

קריאת כיוון • פוסטים אחרונים בבלוג

  • Instagram
  • Facebook

עוד...

  • בלוג טיפול רגשי מרי צבי
  • לינקדאין מרי צבי MARY ZVI

ליצירת קשר מיידית

direct email
direct call

האתר עוצב, נבנה, נכתב ושוגר לחלל על ידי מרי צבי , תל אביב  |  כל העתקה או הפרת זכויות תגרור צעדים משפטיים.

©2020 by Mary Zvi, Therapist | 'Make Change Happen'  |  Tel Aviv-Yafo, Israel